Copywriting, web copywriting

Copywriting se zabývá psaním textů, v našem případě pro web. Copywriting má upoutat pozornost čtenářů k obsahu. Na stránky můžete umístit dlouhé a nudné texty z firemní prezentace, ale také napsané copywriterem. Běžný obsah stránek mívá z hlediska webového copywritingu nedostatky. Například to bývají nevyužitá klíčová slova v titulcích, nadpisech a na dalších místech v dokumentu. Při psaní si dejte pozor na:

  • příliš dlouhý text či složitá souvětí, nevhodná pro web copywriting
  • často se opakující slova, spojky a slovesa
  • špatnou interpunkci a překlepy

Obsah upravený podle pravidel, která používá web copywriting má větší šanci návštěvníka chytit a udržet. Alespoň na tak dlouho, než si něco objedná nebo dočte životopis ředitele firmy. Co je třeba změnit Vám ukáže seo analýza webu.

Kam s klíčovými slovy – webový copywriting

SEO copywriter musí brát v úvahu klíčová slova a dodržovat u jejich používání určitá pravidla. Text by měl být:

  1. unikátní – nekopírujte obsah z jiného webu, pište originálně
  2. aktuální – staré novinky nemá smysl zveřejňovat
  3. přehledný – členěný s nadpisy, seznamy, citacemi atd.
  4. jednoduchý – snažte se používat jasné a jednoduché sdělení
  5. zvýrazněný – zvýrazňujte klíčová slova tučně či kurzívou

Podle pravidel optimalizace pro vyhledávače (SEO) umístěte nad každý odstavec nadpis ukazující, o čem následující text bude. Jestli máte web již hotový, prozkoumejte jej. Do některých stránek stačí klíčová slova doplnit, a některé stránky by bylo vhodné napsat úplně znova.

nápis Web Copywriting v bloku

Vynechejte zbytečná slova

Věta by neměla obsahovat žádná zbytečná slova, stejně jako kresba by neměla mít zbytečné čáry a stroj zbytečné součástky. Klíčová slova je vhodné mít na stránce tak akorát. Pro zjištění správného množství klíčových slov zkuste některý z nástrojů, který naleznete v odkazech. Během svého zkoušení, jak se stát copywrighterem, můžete při psaní textů pro web použít model AIDA. Až text dopíšete, udělejte to jako David Ogilvy - přečtěte si ho nahlas.

někdy omylem hledáte copywrighting, copywritting nebo copyrighting
Věděli jste, že z obrazovky čtou lidé asi o čtvrtinu pomaleji nežli z papíru? Obsah na internetu je třeba tomu přizpůsobit.