logo najdou.cz

SEO analýza webu - hodnocení stránek

SEO analýza webu je ručně připravená analýza web stránek hodnotící všechny důležité faktory. Samotná seo analýza webu ještě nezaručí první místo ve vyhledávači ale ukáže, co je třeba upravit. Je to takové hodnocení kvality webových stránek pro ty, kteří chtějí pomocí SEO analýzy zvýšit návštěvnost z neplaceného vyhledávání. Ať už spouštíte nový web nebo vaše současná prezentace ztrácí dech, vždy potřebujete mít přehled jak jste na tom. Web analýza zjistí nedostatky nebo přímo chyby vašich úprav pro vyhledávače a s její pomocí uděláte změny, které umožní vyhledávači lepší procházení, indexování a pochopení vašeho obsahu.

Analýza webu ukáže nedostatky

Každá komplexní SEO analýza webu musí mimo jiné zkontrolovat:

  • Titulek každé stránky, jaká klíčová slova v nich používáte
  • Délka description, definice stránky pro uživatele
  • Délka URL a použití klíčového slova
  • Správný popis obrázků
  • Délka a kvalita textu, jestli jsou texty unikátní
  • Korektní použití nadpisů
  • Jak dlouho se stránky natahují a co všechno obsahují
  • Jak používáte redirecty
  • Jestli využíváte nějakou kompresi
  • Jaké je zobrazení na mobilních zařízeních
  • Definice přístupu pro roboty
  • Jaké stránky vyhledávač nabízí a jaké ne
  • použití strukturovaných dat
  • Jestli máte mapu webu také ve formátu XML
  • Jestli běží korektně protokol HTTPS
  • Analýzu zdrojového kódu
  • Jak funguje navigace
  • Jestli je obsah blokován JavaScriptem
  • Jestli URL neobsahuje nadbytečné parametry
  • Kolik máte HTTP requestů

a mnoho dalšího. K analyzování se používají profesionální analytické nástroje, a ke správnému hodnocení výsledků všech testů je zapotřebí mnoho let praxe. SEO analýza webu předchází dalším úpravám, které se souhrnně označují jako SEO - optimalizace pro vyhledávače.

seo analýza webu - audit

SEO analýza konkurence

Podnětem pro zlepšování vlastního webu může být SEO analýza konkurence. Když se webové stránky konkurence objevují ve výsledcích vyhledávání před vámi, pak zjištění jak jejich obsah optimalizovaný, jaký mají web copywriting a celkově technická optimalizace webu naznačí jaké změny máte sami provést. Pomocí takového testu můžete získat lepší pozice a získat inspiraci pro použití nových klíčových slov.

Analýza klíčových slov

Najít ta správná klíčová slova je pro zvýšení návštěvnosti stále důležité. Klíčová slova musí zajistit dostatek relevantních návštěvníků, tedy takových, kteří jsou pro majitele webu přínosem. Vyhledávač se to snaží pochopit a hledá obsah charakterizující každou stránku. Web analýza klíčových slov pomůže najít desítky vhodných slovních spojení.

seo analýza klíčových slov

SEO analýza pro nový web

V dnešní době je taková převaha konkurence skoro v každém oboru, že nejde spustit nový web bez důkladné analýzy nejen klíčových slov, ale celého prostředí pro obsahový marketing. SEO analýza nového webu je proto přirozeným začátkem každého nového projektu, bez ní není možné vytvořit efektivní SEO strategii a fungující prezenci firmy.

Rychlost webu jako hodnotící faktor

Jestli na stránce nejsou zbytečná přesměrování, velikost načítaných zdrojů, počet požadavků vedoucích na neexistující zdroje, a vůbec, využíváte korektně cachování? Něco už napoví online test, rychlost webu lze otestovat například pomocí nástroje GTmetrix. Lidé zvyklí na pevnou linku často nemají trpělivost čekat, až se jim zobrazí mobilní verze. Google již dal oficiálně přednost mobilní verzi, která má být nejen responzivní, ale také rychlá. Nestačí mít jenom dobré odkazy a zajímavý obsah pro lidi i vyhledávače, stránky musí fungovat jak nejlépe to jde.

Jak zvýšit návštěvnost

Přemýšlíte nad tím, jak zvýšit návštěvnost? Zajímá vás, co jiní dělají lépe? Neváhejte se ozvat kvůli nezávazné poptávce. Postupuje se obvykle takto:

  1. na úvod začneme krátkou konverzací, která ukáže jaké máte potřeby
  2. po zaplacení faktury začne práce trvající obvykle týden
  3. dostanete analýzu a další krok bude na vás - můžete třeba pro úpravu použít vlastní kodéry a sekretářky
Věděli jste, že hodnotící faktory vyhledávače se pořád mění? Tento zápas nikdy nekončí.