SEO analýza webu - hodnocení stránek

SEO analýza webu je ručně připravená analýza web stránek hodnotící všechny důležité faktory. Samotná seo analýza webu ještě nezaručí první místo ve vyhledávači ale ukáže, co je třeba upravit. Je to takové hodnocení kvality webových stránek pro ty, kteří chtějí pomocí SEO analýzy zvýšit návštěvnost z neplaceného vyhledávání. Ať už spouštíte nový web nebo vaše současná webová prezentace ztrácí dech, vždy je dobré mít přehled jak jste na tom. SEO analýza navrhne změny, které umožní vyhledávači lepší procházení, indexování a pochopení vašeho obsahu.

Analýza web stránek

Každá správná SEO analýza webu musí zkontrolovat několik stovek údajů mimo jiné:

  • titulek každé stránky, jaká klíčová slova v nich používáte
  • délka description, tedy definice stránky kterou vidí uživatel
  • délka URL a použití klíčového slova
  • správný popis obrázků
  • délka a kvalita textu, jestli jsou texty unikátní
  • korektní použití nadpisů
  • jak dlouho se stránky natahují a co všechno obsahují
  • jak používáte redirecty
  • jestli využíváte nějakou kompresi
  • jak jste na tom se zobrazením na mobilech
  • definice přístupu pro roboty
  • jaké stránky vyhledávač nabízí a jaké ne
  • použití všech typů strukturovaných dat
  • jak používáte mapu webu
  • jestli běží web na korektně na novém protokolu HTTPS
  • kolik máte http requestů

a mnoho dalšího. K analyzování se používají profesionální analytické nástroje, a ke správnému hodnocení výsledků všech testů je zapotřebí mnoho let praxe. SEO analýza webu předchází dalším úpravám, které se souhrnně označují jako SEO - optimalizace pro vyhledávače.

seo analýza webu - audit

SEO analýza konkurence

Podnětem pro zlepšování vlastního webu může být seo analýza konkurence. Když se webové stránky konkurence objevují ve výsledcích vyhledávání před vámi, pak zjištění jak je jejich web optimalizovaný, a jaký mají web copywriting a celkově celá optimalizace webu může naznačit jaké změny máte sami provést.

Analýza klíčových slov

Najít ta správná klíčová slova je pro zvýšení návštěvnosti webových stránek stále důležité. Klíčová slova musí zajistit dostatek relevantních návštěvníků, tedy takových, kteří jsou pro majitele webu přínosem. Vyhledávač se to snaží pochopit a hledá slova charakterizující každou stránku. Analýza klíčových slov pomůže najít desítky až stovky vhodných slovních spojení.

seo analýza klíčových slov

Analýza pro návrh nového webu

V dnešní době je taková převaha konkurence skoro v každém oboru, že nejde spustit nový web bez důkladné analýzy nejen klíčových slov, ale celého prostředí. Bez toho nejde vytvořit efektivní SEO strategii.

Pomalé načítání stránek

Jestli na stránce nejsou zbytečná přesměrování, velikost načítaných zdrojů, počet požadavků vedoucích na neexistující zdroje, a vůbec, využíváte korektně cachování zdrojů? Rychlost webu je možné kontrolovat například pomocí nástroje GTmetrix. Lidé zvyklí na pevnou linku často nemají trpělivost čekat, až se jim na mobilu zobrazí mobilní verze. Na jaře roku 2017 dal Google oficiálně přednost mobilní verzi webu, která by měla být responzivní.

Jak zvýšit návštěvnost

Přemýšlíte nad tím, jak zvýšit návštěvnost? Chtěli byste, aby bylo o vás více vědět? Neváhejte se ozvat kvůli nezávazné poptávce. Postup je obvykle následující:

  1. na úvod začneme krátkou konverzací, která ukáže jaké máte potřeby
  2. poté dostanete fakturu a po jejím zaplacení začne práce trvající obvykle dva týdny
  3. jakmile bude analýza hotová, je další krok na vás - můžete třeba pro úpravu použít vlastní programátory


Věděli jste, že hodnotící faktory vyhledávače se pořád mění? Je to nekonečný zápas.