Optimalizace pro vyhledávače – SEO

Výsledkem optimalizace pro vyhledávače (někdy se nesprávně uvádí SEO optimalizace) je zlepšení pozice stránek ve vyhledávačích, a tím i zvýšení návštěvnosti webu. Stránky je třeba upravit, aby měly z hlediska SEO správnou strukturu, zajímavý obsah a přehlednou navigaci. Ocení to nejenom obyčejný návštěvník, ale také robot vyslaný vyhledávačem na informace. Záleží i na serveru, kde se stránky nacházejí. Co můžete zlepšit odhalí nejen seo analýza vašeho webu, ale také analýza webu konkurence.

Jaká klíčová slova zvolit pro optimalizaci?

Během tvorby textové části webu dbejte na to, aby stránky obsahovaly potřebná klíčová slova v takovém tvaru a pádu, aby byla dobře indexovatelná a současně vyhledávaná. Při rozhodování, jestli stránku optimalizovat na jedno slovo, nebo frázi, berte v úvahu že:

  • 26 % uživatelů pokládá dotaz složený ze dvou slov
  • 29 % uživatelů používá při hledání tři slova
  • 17 % používá čtyři slova
  • 11 % hledá jedním slovem

Vyhledávač se nesoustředí jenom na klíčová slova, hodnotí stránku jako celek. Místo umělého přidávání slov se proto spíše soustřeďte na dobře napsaný text, ve kterém se požadovaná slova budou vyskytovat přirozeně.

teriér kouká na nápis optimalizace pro vyhledávače, metatagy a SEO

6 míst, kam je vhodné vložit klíčová slova

Jsou místa na stránce, která by měla klíčové slovo určitě obsahovat:

  1. URL adresa
  2. titulek stránky
  3. nadpisy
  4. obsah stránky
  5. description
  6. obrázky a fotografie

Klíčová slova musí být ve správném množství a poměru. Můžete si vybrat několik frází univerzálních pro celé zaměření webu a potom na každé stránce v souladu s pravidly web copywritingu je vhodně kombinovat s klíčovými slovy vybranými pro danou stránku. Ke kontrole můžete využít rozmanité seo nástroje.

Sémantika v kódu stránky

Sémantika má pro web velký význam. Roboti poslaní vyhledávačem se ze všech sil snaží porozumět obsahu stránky, a to díky značkám jazyka HTML. Stránky se sémantickým kódem jsou pro vyhledávače více srozumitelné (podívejte se pomocí prohlížeče na kód svých stránek, v jakém je stavu). Sémantické vyhledávání nebere v úvahu počet a kvalitu odkazů směřujících na web, ale obsah. Výsledky vyhledávání proto často obsahují synonyma.

Cílová skupina pro optimalizaci

Důležité je ujasnit si vaší cílovou skupinu. Analyzujte proto nejen svůj web, ale také konkurenci. Obsah by měl být optimalizovaný pro muže i pro ženy. Muži hledají spíš informační hodnotu, ženy zase fotografie. Vaše stránky by se měly načítat rychleji, obsahovat unikátní informace a nabízet kvalitnější služby. Důležitý je ale nakonec obsah:

  • upravte svůj starý obsah a ponechte to, co je hodnotné
  • přidejte čerstvý a originální obsah, který se neopakuje na dalších místech webu
  • upravte každou stranu webu
  • uvádějte pouze hodnověrné údaje
  • pište bez chyb a srozumitelně
  • nebojte se vkládat dynamická slovesa

Registrace do katalogů

Jak už asi víte z knížek o SEO, registrace do katalogů dnes na internetové vyhledávače moc nezabírá. Uživatel však má díky tomu možnost najít firmu na základě oboru její činnosti. Do odkazu se také snažte získat klíčová slova. Aby se vám lidé neztráceli, je vhodné provést i často opomíjené uživatelské testování.

někdy hledáte první místa ve vyhledávačích
Věděli jste, že obsah ve formátu flash je sice atraktivní, jenže pro vyhledávače nesrozumitelný? Vhodnější je správně popsaný obrázek.