Optimalizace pro vyhledávače – SEO

Výsledkem optimalizace pro vyhledávače (někdy se nesprávně uvádí SEO optimalizace) je zlepšení pozice stránek ve vyhledávačích, a tím i zvýšení návštěvnosti webu. Stránky je třeba upravit, aby měly z hlediska SEO správnou strukturu, zajímavý obsah a přehlednou navigaci. Ocení to nejenom obyčejný návštěvník, ale také robot vyslaný vyhledávačem na informace. Záleží i na serveru, kde se stránky nacházejí. Co můžete zlepšit odhalí nejen seo analýza vašeho webu, ale také analýza webu konkurence.

Jaká klíčová slova zvolit pro optimalizaci?

  • 26 % uživatelů pokládá dotaz složený ze dvou slov
  • 29 % uživatelů používá při hledání tři slova
  • 17 % používá čtyři slova
  • 11 % hledá jedním slovem

Vyhledávač se nesoustředí jenom na klíčová slova, hodnotí stránku jako celek. Místo umělého přidávání slov se proto spíše soustřeďte na dobře napsaný text, ve kterém se požadovaná slova budou vyskytovat přirozeně.

teriér kouká na nápis optimalizace pro vyhledávače, metatagy a SEO

6 míst, kam je vhodné vložit klíčová slova

Jsou místa na stránce, která by měla klíčové slovo určitě obsahovat:

  1. URL adresa
  2. titulek stránky
  3. nadpisy
  4. obsah stránky
  5. description
  6. obrázky a fotografie

Klíčová slova musí být ve správném množství a poměru. Můžete si vybrat několik frází univerzálních pro celé zaměření webu a potom na každé stránce v souladu s pravidly web copywritingu je vhodně kombinovat s klíčovými slovy vybranými pro danou stránku. Ke kontrole můžete využít rozmanité seo nástroje.

Sémantika v kódu stránky

Sémantika má pro web velký význam. Roboti poslaní vyhledávačem se ze všech sil snaží porozumět obsahu stránky, a to díky značkám jazyka HTML. Stránky se sémantickým kódem jsou pro vyhledávače více srozumitelné (podívejte se pomocí prohlížeče na kód svých stránek, v jakém je stavu). Sémantické SEO je marketingová technika zvyšující návštěvnost webu tím, že nabízí smysluplná data. Díky správnému používání sémantických HTML značek může Google nebo Bing lépe porozumět obsahu.

HTML5 přináší sémantiku jako je header, footer, nav, section poté co Google analyzoval 1 miliardu stránek hledající, co autoři chtějí popsat pomocí divů a dalších elementů.

Sémantické vyhledávání nebere v úvahu počet a kvalitu odkazů směřujících na web, ale obsah. Výsledky vyhledávání proto často obsahují synonyma.

Cílová skupina pro optimalizaci

Důležité je ujasnit si vaší cílovou skupinu. Analyzujte proto nejen svůj web, ale také konkurenci. Obsah by měl být optimalizovaný pro muže i pro ženy. Muži hledají spíš informační hodnotu, ženy zase fotografie. Vaše stránky by se měly načítat rychleji, obsahovat unikátní informace a nabízet kvalitnější služby. Důležitý je ale nakonec obsah:

  • upravte svůj starý obsah a ponechte to, co je hodnotné
  • přidejte neustále čerstvý a originální obsah
  • upravte každou stranu webu
  • uvádějte pouze hodnověrné údaje
  • pište bez chyb a srozumitelně
  • nebojte se vkládat dynamická slovesa

Registrace do katalogů

Jak už asi víte z knížek o SEO, registrace do katalogů dnes na internetové vyhledávače moc nezabírá. Uživatel však má díky tomu možnost najít firmu na základě oboru její činnosti. Do odkazu se také snažte získat klíčová slova. Aby se vám lidé neztráceli, je vhodné provést i často opomíjené uživatelské testování.

HTTPS chrání integritu a důvěrnost dat

Že jsou stránky s protokolem HTTPS, který chrání integritu a důvěrnost dat mezi počítačem uživatele a webem nejen šifrované, ale také rychlejší, se můžete přesvědčit na jednoduchém testu porovnávajícím HTTP a HTTPS. Dnes je velký výběr bezpečnostních certifikátů, včetně velmi populárního Let's Encrypt, který je zdarma.

HTTPS chrání integritu webů tím, že brání vložení nežádoucího obsahu třetí stranou.

Let's Encrypt (@letsencrypt) 16. ledna 2018

Při volbě SSL certifikátu s EV se navíc vedle www adresy zobrazí i název společnosti. Po přechodu na protokol HTTPS si nezapomeňte aktivovat HSTS, který prohlížeči sděluje, že má vždy automaticky požadovat stránky HTTPS. Cesta k bezpečnějšímu webu ale nebyla jednoduchá, shrnuje jí například kniha Bulletproof SSL and TLS, kterou napsal Ivan Ristić, bezpečnostní vědec a autor SSL Labs.

kniha Bulletproof SSL and TLS

Bulletproof SSL and TLS

Porozumění a nasazování protokolů SSL TLS a PKI pro zabezpečení serverů a webových aplikací

Autor: Počet stran: 568 isbn: 978-1907117046

Pro administrátory systému, vývojáře a specialisty v oblasti bezpečnosti IT poskytuje kniha komplexní pokrytí neustále se měnícího pole SSL / TLS. Kdo nemá čas se knihou zabývat, může si alespoň prohlédnout prezentaci historie protokolu SSL/TLS která z knihy čerpá.

Migrace z protokolu HTTP na protokol HTTPS má bohužel dočasně negativní dopad na pozice ve vyhledávačích a měl by jí provádět jenom někdo, kdo ví co dělá.

někdy hledáte první místa ve vyhledávačích
Věděli jste, že obsah ve formátu flash je sice atraktivní, jenže pro vyhledávače nesrozumitelný? Vhodnější je správně popsaný obrázek.