logo najdou.cz

Jedinečná klíčová slova

Vyhledávání již dnes není založeno pouze na klíčových slovech jako základu dobře udělané optimalizace pro vyhledávače. Google už několik let používá systém umělé inteligence zvaný RankBrain, který není závislý pouze na klíčových slovech, ale dokáže relevanci stránky hodnotit i podle jiných kritérií a dále se sám učit. Stále ale platí, že obsah bohatý na dobře zvolená klíčová slova pro SEO dokáže z vyhledávače přivést mnoho návštěvníků. Vždy se podívejte jaká klíčová slova používají vaši konkurenti. Při tvorbě vlastního textu nezapomeňte na slovesa, základní stavební kámen české věty.

Klíčová slova pro webový copywriting

Kromě skloňování klíčového slova jsou pro copywriting důležitá také slovní spojení, ale především celkový kontext. K nalezení vhodného klíčového slova pro webový copywriting je k dispozici celá řada obvykle placených nástrojů. Při hledání potřebného klíčového slova je třeba brát v úvahu jeho možnosti a statistiky hledanosti. Obvykle se rozlišují tři druhy:

  • volná - skloňovaná, v různých kombinacích a pádech
  • přesná - pouze se doplní o další slova
  • frázová - fráze obsahující vámi hledaný výraz

Vyhledávače se stále zdokonalují a hodnotí obsah nejen podle přítomnosti klíčových slov, ale také podle celkového významu. Sledování klíčových slov a jejich pozic se v současné době stalo pro mnoho lidí cílem, nikoliv nástrojem ke zdokonalování obsahového marketingu.

klíčová slova v bloku s tužkami

Hledání klíčových slov

Lidé pokládají nejrůznější dotazy a různě skládají slova. Jedním z úkolů při optimalizaci pro vyhledávače je tato jedinečná klíčová slova objevit. Na překážku je ale příliš vysoká hustota klíčových slov, především často opakované klíčové slovo nebo naopak jejich malá frekvence. Google je čím dál mazanější, proto nestačí do textu nacpat co nejvíce klíčových slov. Vhodná slova pro optimalizaci jsou:

  • hledaná
  • málo konkurenční
  • co nejvíce relevantní vašemu obsahu

Dnes už si je lidé většinou nedávají do flashové prezentace, občas ale napíšou text přímo do obrázku, což je pro vyhledávač nečitelné. Po technické stránce také vadí duplicitní obsah - nikdy nekopírujte texty z jiných webů, vyhledávače to totiž poznají. Můžete použít různé SEO nástroje na hledání duplicitního obsahu.

Co je long tail

Pro frázovou shodu se používá výraz Long tail a v porovnání s předchozímy dvěma druhy tvoří z celkového počtu hledání většinu. Těchto výrazů se dají najít a použít desítky. Longtail je takový dlouhý ocas, který za sebou táhne kometa. Kdo sleduje statistiky ví, že na méně konkurenční slova z ocasu vás může najít mnohem více návštěvníků. Čím delší váš ocas je, tím více návštěvníků vás najde.

Přemýšlíte, kolik slov je vhodné mít na stránce? Nedávejte tam méně než 500 slov.

Identifikujte vzory

Je třeba získat data z Google Analytics nebo Google Search Console ideálně také z nastavené reklamní kampaně na AdWords nebo můžete exportovat data o dotazech z Skliku Poté jak o tom jednou pěkně napsal Marek Prokop v analýze klíčových slov identifikovat vzory, za dlouhých zimních večerů spočítat jejich frekvenci výskytu a dál je zpracovat nebo si na to najít dobrého copywritera, který se umí pěkně rozepsat.

Jak jste na tom s klíčovými slovy ukáže analýza web stránek, která odhalí obsahové i technické nedostatky webu, jako je pomalé načítání stránek na mobilním zařízení. Pro tzv. konkurenční klíčová slova musí být kromě dobře udělané on-page optimalizace udělaná také optimalizace off-page, kde se využívají především zpětné odkazy.

bez správných slov máte prostě smůlu
Věděli jste, že je důležitá správná hustota slov na stránce? Jestli jí nemáte čas zjišťovat, neopakujte slovo více než 15x.