Jedinečná klíčová slova

Klíčová slova jsou dnes základem každé dobře udělané optimalizace pro vyhledávače. Kromě skloňování klíčového slova jsou pro copywriting důležitá také slovní spojení. Obsah bohatý na dobře zvolená klíčová slova pro SEO dokáže z vyhledávače přivést mnoho návštěvníků. Vždy se podívejte jaká klíčová slova pro weby používají vaši konkurenti. Jak jste na tom s klíčovými slovy ukáže analýza web stránek, která odhalí obsahové i technické nedostatky webu, jako je třeba pomalé načítání stránek na mobilním zařízení. Pro tzv. konkurenční klíčová slova musí být kromě dobře udělané on-page optimalizace udělaná také optimalizace off-page, tedy především zpětné odkazy.

Klíčová slova pro webový copywriting

K nalezení vhodného klíčového slova pro webový copywriting je k dispozici celá řada obvykle placených nástrojů. Plánovač klíčových slov od Google pomáhá správná klíčová slova najít. Při zadání potřebného klíčového slova uvidíte jeho možnosti a statistiky hledanosti. Nabízí typ shody, u kterého rozlišuje tři druhy:

  • volná - skloňovaná, v různých kombinacích a pádech
  • přesná - pouze se doplní o další slova
  • frázová - fráze obsahující vámi hledaný výraz

Vyhledávače se stále zdokonalují a hodnotí obsah nejen podle přítomnosti klíčových slov, ale také podle celkového významu. Sledování klíčových slov a jejich pozic se v současné době stalo pro mnoho lidí cílem, nikoliv nástrojem ke zdokonalování obsahového marketingu.

klíčová slova v bloku s tužkami

Nejhledanější klíčová slova

Lidé pokládají nejrůznější dotazy a různě skládají slova. Jedním z hlavních úkolů při optimalizaci pro vyhledávače je tato nejhledanější klíčová slova objevit. Na překážku je ale příliš vysoká hustota klíčových slov, především často opakované klíčové slovo nebo naopak jejich malá frekvence. Google je čím dál mazanější, proto nestačí do textu nacpat co nejvíce klíčových slov. Vhodná slova pro optimalizaci jsou:

  • hledaná
  • málo konkurenční
  • co nejvíce relevantní vašemu obsahu

Dnes už si je lidé většinou nedávají do flashové prezentace, občas ale napíšou nějaké klíčové slovo přímo do obrázku, což je pro vyhledávač nečitelné. Po technické stránce také vadí duplicitní obsah - nikdy nekopírujte texty z jiných webů, vyhledávače to totiž poznají. Můžete použít různé SEO nástroje na hledání duplicitního obsahu.

Co je long tail

Pro frázovou shodu se používá výraz Long tail a v porovnání s předchozímy dvěma druhy tvoří z celkového počtu hledání většinu. Těchto výrazů se dají najít a použít desítky. Longtail je takový dlouhý ocas, který za sebou táhne kometa. Ta představuje hledaná klíčová slova, například:

  • seo
  • kvalita
  • testování
  • klíčová slova

Slova, díky kterým se dají vaše stránky také vyhledat, mohou být:

  • seo optimalizace
  • hodnocení kvality
  • testování webu
  • klíčová slova pro weby

Kdo sleduje statistiky ví, že na méně konkurenční slova z ocasu vás může najít mnohem více návštěvníků. Čím delší váš ocas je, tím více návštěvníků vás najde.

Kolik slov mít na stránce?

Často se objevuje dotaz, kolik slov je vhodné mít na stránce. Pište především přirozeně, ale můžete dodržet jednoduché rozdělení:

  • titulní strana: 350 slov
  • druhá úroveň: 400 slov
  • třetí úroveň 450 slov

Odkud brát potencionální klíčová slova

Je třeba získat data z Google Analytics nebo Google Search Console ideálně také z nastavené reklamní kampaně na AdWords nebo můžete exportovat data o dotazech z Skliku Poté jak o tom jednou pěkně napsal Marek Prokop v analýze klíčových slov identifikovat vzory, za dlouhých zimních večerů spočítat frekvenci výskytu klíčových slov a dál je zpracovat nebo si na to najít dobrého copywritera, který se umí pěkně rozepsat.

bez správných slov máte prostě smůlu
Věděli jste, že je stále důležitá správná hustota slov na stránce? Jestli jí nemáte čas zjišťovat, neopakujte slovo více než 15x.