Optimalizace pro vyhledávače – SEO

Výsledkem optimalizace pro vyhledávače (někdy se nesprávně uvádí SEO optimalizace) je zlepšení pozice stránek ve vyhledávačích, a tím i zvýšení návštěvnosti webu. Stránky je třeba upravit, aby měly správnou strukturu, zajímavý obsah a přehlednou navigaci. Ocení to nejenom obyčejný návštěvník, ale také robot vyslaný vyhledávačem na informace. Záleží i na serveru, kde se stránky nacházejí. Důležitý je ale především obsah.

Jaká klíčová slova zvolit pro optimalizaci?

Během tvorby textové části webu dbejte na to, aby stránky obsahovaly potřebná klíčová slova v takovém tvaru a pádu, aby byla dobře indexovatelná a současně vyhledávaná. Při rozhodování, jestli stránku optimalizovat na jedno slovo, nebo frázi, berte v úvahu že:

Vyhledávač se nesoustředí jenom na klíčová slova, hodnotí stránku jako celek. Místo umělého přidávání slov se proto spíše soustřeďte na dobře napsaný text, ve kterém se požadovaná slova budou vyskytovat přirozeně.

teriér kouká na nápis optimalizace pro vyhledávače, metatagy a SEO

6 míst, kam je vhodné vložit klíčová slova

Jsou místa na stránce, která by měla klíčové slovo určitě obsahovat:

  1. URL adresa
  2. titulek stránky
  3. nadpisy
  4. obsah stránky
  5. description
  6. obrázky a fotografie

Klíčová slova musí být ve správném množství a poměru. Můžete si vybrat několik frází univerzálních pro celé zaměření webu a potom na každé stránce v souladu s pravidly copywritingu je vhodně kombinovat s klíčovými slovy vybranými pro danou stránku.

Sémantika v kódu stránky

Sémantika má pro web velký význam. Roboti poslaní vyhledávačem se ze všech sil snaží porozumět obsahu stránky. K tomu právě pomáhají značky jazyka HTML. Stránky se sémantickým kódem jsou pro vyhledávače více srozumitelné (podívejte se pomocí prohlížeče na kód svých stránek, v jakém je stavu). Chápání vyhledávače se neustále zlepšuje - hodně tomu pomohlo naskenování velkého množství knih.
K řazení výsledků vyhledávače ještě donedávna používaly jako z jeden hlavních faktorů citační analýzu, tedy počet a kvalitu zpětných odkazů na stránky. Nyní se do popředí dostávají stránky se strukturovaným kódem, který správně označuje obsah.

Registrace do katalogů

Hypertextový odkaz je základem webu, získávat zpětné odkazy je tedy stále důležité. Velkou roli hraje kvalita stránky, ze které je na vaše stránky odkazováno. Registrace do katalogů už dnes na internetové vyhledávače moc nezabírá. Uživatel však má díky tomu možnost najít firmu na základě oboru její činnosti. Do odkazu se také snažte získat klíčová slova.

Věděli jste, že: Obsah ve formátu flash je sice atraktivní, jenže pro vyhledávače nesrozumitelný? Lepší je obyčejný správně popsaný obrázek.

Najdou vás na internetu? Ano, najdou.cz
© 2014 · Publikování nebo další šíření obsahu webu je zakázáno bez předchozího písemného souhlasu.