Copywriting

Copywriting se zabývá psaním textů, v našem případě pro web. Má upoutat pozornost čtenářů k obsahu. Na stránky můžete umístit dlouhé a nudné texty z firemní prezentace, ale také texty napsané copywriterem. Běžný obsah stránek mívá z hlediska SEO copywritingu nedostatky. Například to bývají nevyužitá klíčová slova v titulcích, nadpisech a na dalších místech v textu. Při psaní si dejte pozor na:

Texty upravené podle pravidel copywritingu mají větší šanci návštěvníka chytit a udržet ho na tak dlouho, než něco objedná nebo alespoň dočte životopis ředitele firmy.

Kam s klíčovými slovy – webový copywriting

SEO copywriter musí brát v úvahu klíčová slova a dodržovat při úpravě textu určitá pravidla. Text by měl být:

  1. unikátní – nekopírujte obsah z jiného webu, pište originálně
  2. aktuální – staré novinky nemá smysl zveřejňovat
  3. přehledný – používejte členěný text s nadpisy, seznamy, citacemi atd.
  4. jednoduchý – snažte se používat jasné a jednoduché sdělení
  5. zvýrazněný – zvýrazňujte klíčová slova tučně či kurzívou

Podle pravidel optimalizace pro vyhledávače (SEO) umístěte nad každý odstavec nadpis ukazující, o čem následující text bude. Jestli máte web již hotový, prozkoumejte jej. Do některých stránek stačí klíčová slova doplnit, a na některých stránkách by bylo vhodné napsat text úplně znova.

modrý nápis Copywriting v bloku s tužkami

Vynechejte zbytečná slova

Věta by neměla obsahovat žádná zbytečná slova, stejně jako kresba by neměla mít zbytečné čáry a stroj zbytečné součástky. Pro zjištění správného množství slov můžete použít některý z nástrojů, který naleznete na stránce s odkazy. Až text dopíšete, přečtěte si ho nahlas.


někdy omylem hledáte copywrighting, copywritting nebo copyrighting
Věděli jste, že: Z obrazovky čtou lidé asi o čtvrtinu pomaleji než z papíru? Text na internetu je třeba tomu přizpůsobit.

Najdou vás na internetu? Ano, najdou.cz
© 2014 · Publikování nebo další šíření obsahu webu je zakázáno bez předchozího písemného souhlasu.